Trh práce v Európe – kľúčové údaje za 32 krajín

Rozmýšľaš o práci v inej európskej krajine? Pre každú z 32 krajín – všetkých 27 krajín EÚ a k tomu Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo – tu nájdeš kľúčové údaje o trhu práce, kde je práca, ako sa uchádzať o miesto, plat a pracovné podmienky, brigády pre študentov a čo robiť v prvých týždňoch. Všeobecné rady k hľadaniu práce, životopisu a tvojim právam: Ako nájsť prácu v zahraničí – 10 praktických návodov »

Nájdené: 32
KrajinaNezamestnanosť (15-74)Nezamestnanosť mladých (15-24)Miera zamestnanosti (20-64)Minimálna mzda
Belgicko6,2 % (2025; EÚ: 6,0 %)17,4 % (2025; EÚ: 15,2 %)72,8 % (2025; EÚ: 76,1 %)2 234 € mesačne (júl 2026)
Bulharsko3,5 % (2025; EÚ: 6,0 %)13,1 % (2025; EÚ: 15,2 %)77,0 % (2025; EÚ: 76,1 %)620 € mesačne (júl 2026)
Česko2,8 % (2025; EÚ: 6,0 %)10,4 % (2025; EÚ: 15,2 %)82,9 % (2025; EÚ: 76,1 %)923 € mesačne (júl 2026)
Chorvátsko4,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)18,3 % (2025; EÚ: 15,2 %)74,4 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 050 € mesačne (júl 2026)
Cyprus4,4 % (2025; EÚ: 6,0 %)13,5 % (2025; EÚ: 15,2 %)81,3 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 088 € mesačne (júl 2026)
Dánsko6,4 % (2025; EÚ: 6,0 %)13,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)79,8 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Estónsko7,5 % (2025; EÚ: 6,0 %)20,7 % (2025; EÚ: 15,2 %)81,7 % (2025; EÚ: 76,1 %)946 € mesačne (júl 2026)
Fínsko9,7 % (2025; EÚ: 6,0 %)21,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)76,3 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Francúzsko7,7 % (2025; EÚ: 6,0 %)19,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)75,4 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 867 € mesačne (júl 2026); celoštátna sadzba: 12,31 € za hodinu (2026)
Grécko8,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)19,1 % (2025; EÚ: 15,2 %)71,0 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 073 € mesačne (júl 2026)
Holandsko3,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)8,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)83,4 % (2025; EÚ: 76,1 %)2 338 € mesačne (júl 2026); národná sadzba: 14,99 € za hodinu od 1. júla 2026 (vek od 21 rokov)
Írsko4,7 % (2025; EÚ: 6,0 %)11,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)80,2 % (2025; EÚ: 76,1 %)2 391 € mesačne (júl 2026); celoštátna sadzba: 14,15 € za hodinu (2026)
Island4,5 % (2025; EÚ: 6,0 %)9,5 % (2025; EÚ: 15,2 %)85,8 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Lichtenštajnsko2,0 % (ročný priemer 2025; zdroj: Štatistický úrad) – na konci augusta 2026 bolo ako nezamestnaných evidovaných 416 ľudí1,8 % (2025, vek 15 – 24 rokov; zdroj: Štatistický úrad)78,3 % (2022; Štatistický úrad/Eurostat, citované vládou v máji 2024)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy (GAV) pre jednotlivé odvetvia
Litva6,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)14,1 % (2025; EÚ: 15,2 %)80,0 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 153 € mesačne (júl 2026)
Lotyšsko6,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)14,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)78,2 % (2025; EÚ: 76,1 %)780 € mesačne (júl 2026)
Luxembursko6,5 % (2025; EÚ: 6,0 %)21,6 % (2024, najnovší dostupný údaj)73,9 % (2025; EÚ: 76,1 %)2 771 € mesačne (júl 2026); národná sadzba: 2 771,33 € (nekvalifikovaní) / 3 325,59 € (kvalifikovaní) mesačne od 1. júna 2026
Maďarsko4,4 % (2025; EÚ: 6,0 %)13,9 % (2025; EÚ: 15,2 %)81,1 % (2025; EÚ: 76,1 %)906 € mesačne (júl 2026)
Malta3,1 % (2025; EÚ: 6,0 %)9,6 % (2025; EÚ: 15,2 %)83,6 % (2025; EÚ: 76,1 %)994 € mesačne (júl 2026); 229,44 € týždenne pre pracovníkov od 18 rokov (2026)
Nemecko3,8 % (2025; EÚ: 6,0 %)7,1 % (2025; EÚ: 15,2 %)81,1 % (2025; EÚ: 76,1 %)2 343 € mesačne (júl 2026)
Nórsko4,5 % (2025; EÚ: 6,0 %)14 % (2025; EÚ: 15,2 %)79,5 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy; právne záväzné minimálne mzdy v 9 odvetviach, napr. upratovanie: 236,54 NOK za hodinu (od júna 2025)
Poľsko3,1 % (2025; EÚ: 6,0 %)12,2 % (2025; EÚ: 15,2 %)78,8 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 119 € mesačne (júl 2026)
Portugalsko6,0 % (2025; EÚ: 6,0 %)19,5 % (2025; EÚ: 15,2 %)79,6 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 073 € mesačne (júl 2026)
Rakúsko5,7 % (2025; EÚ: 6,0 %)11,5 % (2025; EÚ: 15,2 %)77,6 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Rumunsko6,1 % (2025; EÚ: 6,0 %)26,1 % (2025; EÚ: 15,2 %)69,0 % (2025; EÚ: 76,1 %)825 € mesačne (júl 2026)
Slovensko5,4 % (2025; EÚ: 6,0 %)15,3 % (2025; EÚ: 15,2 %)78,1 % (2025; EÚ: 76,1 %)915 € mesačne (júl 2026)
Slovinsko3,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)12,1 % (2025; EÚ: 15,2 %)78,3 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 482 € mesačne (júl 2026)
Španielsko10,5 % (2025; EÚ: 6,0 %)24,9 % (2025; EÚ: 15,2 %)72,4 % (2025; EÚ: 76,1 %)1 425 € mesačne (júl 2026)
Spojené kráľovstvo4,9 % (2025, vek od 16 rokov; zdroj: ONS)15,0 % (2025, vek 16 – 24 rokov; zdroj: ONS)75,1 % (2025, vek 16 – 64 rokov; zdroj: ONS)12,71 £ za hodinu od 21 rokov (National Living Wage, apríl 2026)
Švajčiarsko4,9 % (2025; EÚ: 6,0 %)8,8 % (2025; EÚ: 15,2 %)82,4 % (2025; EÚ: 76,1 %)celoštátna nie je – kantonálne minimálne mzdy v kantónoch Basel-Stadt, Ženeva, Jura, Neuchâtel a Ticino (Ženeva: 24,59 CHF za hodinu, 2026)
Švédsko8,8 % (2025; EÚ: 6,0 %)24,3 % (2025; EÚ: 15,2 %)81,8 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Taliansko6,1 % (2025; EÚ: 6,0 %)20,6 % (2025; EÚ: 15,2 %)67,6 % (2025; EÚ: 76,1 %)nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
RSS kanál pre tento zoznam

Časté otázky o žiadosti o prácu a pohovore

Kľúčové údaje: Eurostat (počet obyvateľov k 1. januáru 2026; miera nezamestnanosti a zamestnanosti za rok 2025; minimálne mzdy k júlu 2026); pre Spojené kráľovstvo – Office for National Statistics (britský štatistický úrad); pre Lichtenštajnsko – národná štatistika. Informácie o krajinách: EURES – Životné a pracovné podmienky, verejné služby zamestnanosti a oficiálne vládne stránky uvedené pri každej krajine. Pravidlá, limity a sumy sa môžu zmeniť – pred presťahovaním si ich over v oficiálnych zdrojoch. Aktualizované: október 2026.

Privacy Policy