Rozmýšľaš o práci v inej európskej krajine? Pre každú z 32 krajín – všetkých 27 krajín EÚ a k tomu Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo – tu nájdeš kľúčové údaje o trhu práce, kde je práca, ako sa uchádzať o miesto, plat a pracovné podmienky, brigády pre študentov a čo robiť v prvých týždňoch. Všeobecné rady k hľadaniu práce, životopisu a tvojim právam: Ako nájsť prácu v zahraničí – 10 praktických návodov »
| Krajina | Zákonná minimálna mzda |
|---|---|
| Belgicko | 2 234 € mesačne (júl 2026) |
| Bulharsko | 620 € mesačne (júl 2026) |
| Česko | 923 € mesačne (júl 2026) |
| Chorvátsko | 1 050 € mesačne (júl 2026) |
| Cyprus | 1 088 € mesačne (júl 2026) |
| Dánsko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy |
| Estónsko | 946 € mesačne (júl 2026) |
| Fínsko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy |
| Francúzsko | 1 867 € mesačne (júl 2026); celoštátna sadzba: 12,31 € za hodinu (2026) |
| Grécko | 1 073 € mesačne (júl 2026) |
| Holandsko | 2 338 € mesačne (júl 2026); národná sadzba: 14,99 € za hodinu od 1. júla 2026 (vek od 21 rokov) |
| Írsko | 2 391 € mesačne (júl 2026); celoštátna sadzba: 14,15 € za hodinu (2026) |
| Island | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy |
| Lichtenštajnsko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy (GAV) pre jednotlivé odvetvia |
| Litva | 1 153 € mesačne (júl 2026) |
| Lotyšsko | 780 € mesačne (júl 2026) |
| Luxembursko | 2 771 € mesačne (júl 2026); národná sadzba: 2 771,33 € (nekvalifikovaní) / 3 325,59 € (kvalifikovaní) mesačne od 1. júna 2026 |
| Maďarsko | 906 € mesačne (júl 2026) |
| Malta | 994 € mesačne (júl 2026); 229,44 € týždenne pre pracovníkov od 18 rokov (2026) |
| Nemecko | 2 343 € mesačne (júl 2026) |
| Nórsko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy; právne záväzné minimálne mzdy v 9 odvetviach, napr. upratovanie: 236,54 NOK za hodinu (od júna 2025) |
| Poľsko | 1 119 € mesačne (júl 2026) |
| Portugalsko | 1 073 € mesačne (júl 2026) |
| Rakúsko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy |
| Rumunsko | 825 € mesačne (júl 2026) |
| Slovensko | 915 € mesačne (júl 2026) |
| Slovinsko | 1 482 € mesačne (júl 2026) |
| Španielsko | 1 425 € mesačne (júl 2026) |
| Spojené kráľovstvo | 12,71 £ za hodinu od 21 rokov (National Living Wage, apríl 2026) |
| Švajčiarsko | celoštátna nie je – kantonálne minimálne mzdy v kantónoch Basel-Stadt, Ženeva, Jura, Neuchâtel a Ticino (Ženeva: 24,59 CHF za hodinu, 2026) |
| Švédsko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy |
| Taliansko | nie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy |
Kľúčové údaje: Eurostat (počet obyvateľov k 1. januáru 2026; miera nezamestnanosti a zamestnanosti za rok 2025; minimálne mzdy k júlu 2026); pre Spojené kráľovstvo – Office for National Statistics (britský štatistický úrad); pre Lichtenštajnsko – národná štatistika. Informácie o krajinách: EURES – Životné a pracovné podmienky, verejné služby zamestnanosti a oficiálne vládne stránky uvedené pri každej krajine. Pravidlá, limity a sumy sa môžu zmeniť – pred presťahovaním si ich over v oficiálnych zdrojoch. Aktualizované: október 2026.