Minimálna mzda v Európe – porovnanie 32 krajín (2026)

Rozmýšľaš o práci v inej európskej krajine? Pre každú z 32 krajín – všetkých 27 krajín EÚ a k tomu Island, Lichtenštajnsko, Nórsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo – tu nájdeš kľúčové údaje o trhu práce, kde je práca, ako sa uchádzať o miesto, plat a pracovné podmienky, brigády pre študentov a čo robiť v prvých týždňoch. Všeobecné rady k hľadaniu práce, životopisu a tvojim právam: Ako nájsť prácu v zahraničí – 10 praktických návodov »

Nájdené: 32
KrajinaZákonná minimálna mzda
Belgicko2 234 € mesačne (júl 2026)
Bulharsko620 € mesačne (júl 2026)
Česko923 € mesačne (júl 2026)
Chorvátsko1 050 € mesačne (júl 2026)
Cyprus1 088 € mesačne (júl 2026)
Dánskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Estónsko946 € mesačne (júl 2026)
Fínskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Francúzsko1 867 € mesačne (júl 2026); celoštátna sadzba: 12,31 € za hodinu (2026)
Grécko1 073 € mesačne (júl 2026)
Holandsko2 338 € mesačne (júl 2026); národná sadzba: 14,99 € za hodinu od 1. júla 2026 (vek od 21 rokov)
Írsko2 391 € mesačne (júl 2026); celoštátna sadzba: 14,15 € za hodinu (2026)
Islandnie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Lichtenštajnskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy (GAV) pre jednotlivé odvetvia
Litva1 153 € mesačne (júl 2026)
Lotyšsko780 € mesačne (júl 2026)
Luxembursko2 771 € mesačne (júl 2026); národná sadzba: 2 771,33 € (nekvalifikovaní) / 3 325,59 € (kvalifikovaní) mesačne od 1. júna 2026
Maďarsko906 € mesačne (júl 2026)
Malta994 € mesačne (júl 2026); 229,44 € týždenne pre pracovníkov od 18 rokov (2026)
Nemecko2 343 € mesačne (júl 2026)
Nórskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy; právne záväzné minimálne mzdy v 9 odvetviach, napr. upratovanie: 236,54 NOK za hodinu (od júna 2025)
Poľsko1 119 € mesačne (júl 2026)
Portugalsko1 073 € mesačne (júl 2026)
Rakúskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Rumunsko825 € mesačne (júl 2026)
Slovensko915 € mesačne (júl 2026)
Slovinsko1 482 € mesačne (júl 2026)
Španielsko1 425 € mesačne (júl 2026)
Spojené kráľovstvo12,71 £ za hodinu od 21 rokov (National Living Wage, apríl 2026)
Švajčiarskoceloštátna nie je – kantonálne minimálne mzdy v kantónoch Basel-Stadt, Ženeva, Jura, Neuchâtel a Ticino (Ženeva: 24,59 CHF za hodinu, 2026)
Švédskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
Talianskonie je – minimálnu mzdu určujú kolektívne zmluvy
RSS kanál pre tento zoznam

Časté otázky o žiadosti o prácu a pohovore

Kľúčové údaje: Eurostat (počet obyvateľov k 1. januáru 2026; miera nezamestnanosti a zamestnanosti za rok 2025; minimálne mzdy k júlu 2026); pre Spojené kráľovstvo – Office for National Statistics (britský štatistický úrad); pre Lichtenštajnsko – národná štatistika. Informácie o krajinách: EURES – Životné a pracovné podmienky, verejné služby zamestnanosti a oficiálne vládne stránky uvedené pri každej krajine. Pravidlá, limity a sumy sa môžu zmeniť – pred presťahovaním si ich over v oficiálnych zdrojoch. Aktualizované: október 2026.

Privacy Policy